De voordelen en nadelen van een ziekenhuisdieet

Wanneer we het hebben over een ziekenhuisdieet praten we over een dieet dat in korte tijd ervoor zorgt dat je meerdere kilo’s kwijtraakt. Je doet dit dan ook niet langer dan een aantal dagen. Veel mensen volgen het ziekenhuisdieet om nog nét even een aantal kilo’s kwijt te raken voor een aanstaand feestje om goed in haar/zijn pak/jurk te passen. Het dieet is ontworpen voor mensen die een operatie moesten ondergaan maar nog te veel overwicht hadden. Met dit dieet verloren ze snel gewicht er werd de operatie wel mogelijk. Het dieet werd op een gegeven opgepakt door verschillende mensen die snel wilde afvallen en zo ontstonden de “crash diëten”. Nou is een ziekenhuisdieet wel minder streng.

Wat houdt een ziekenhuisdieet in?

Bij een ziekenhuisdieet worden er minder dan 1000 calorieën per dag gebruikt. Dit aantal is nog lager dan de helft van de hoeveelheid calorieën die je daadwerkelijk nodig hebt. Daarom is het ook sterk af te raden om dit dieet langer te volgen dan de oorspronkelijk duur van 5 dagen. Je komt namelijk niet aan je voedingsstoffen die je lichaam dagelijks nodig heeft. Dit komt omdat het eten bestaat uit fruit, brood, mager vlees, eieren en klein beetje zuivel. Als je besluit om het ziekenhuisdieet te gaan volgen is het een aanrader om je hierop voor te bereiden. Wanneer je gewend bent aan het westerse eetpatroon is dit als het waren een aanslag op je lichaam als dit ineens veranderd naar het eetpatroon van een ziekenhuisdieet.

Voordelen

  • Het dieet is kort en effectief, dus je bent er snel vanaf
  • Eetschema is makkelijk te bereiden
  • Je valt snel af
  • Geschikt voor mensen die snel een aantal kilo’s verliezen voor een bruiloft

 

Nadelen

  • Weinig energie en veel hongergevoel
  • Je weerstand zal erg laag zijn
  • Zodra je stopt en normaal gaat eten zullen de kilo’s er weer snel aanzitten
  • Je valt als het ware je lichaam aan
  • Je verliest veel spiermassa

Zoals je ziet kent het een aantal voordelen voor op korte termijn. Maar wanneer je dit dieet op langer termijn aanhoudt zal het slecht zijn voor je gezondheid. Omdat je zo weinig voedingstoffen binnenkrijgt zal het lichaam zijn “extraatjes’’ gaan zijn gebruiken. Dit is ook de reden waarom je zo snel afvalt, het lichaam bouwt een extra bron op waaruit de energie kan halen wanneer het als het ware een verhongering te verduren krijgt. Als je een dieet als dit volgt doe je als het ware aan het verhongeren van je lichaam en zullen de extraatjes gebruikt worden om het lichaam te laten functioneren. Zodra je weer op je oude eetpatroon zit zullen de kilo’s er daarom snel weer bijkomen. Als je van plan bent om af te vallen en dit voor langere tijd te doen, overweeg dan een dieet waarbij je bewust en gezond moet gaan leven en eten. Bij een gezond dieet zal verhongering niet voorkomen en kom je aan je dagelijkse voedingstoffen. Zo val je gezond af en is het niet schadelijk voor je lichaam.

Luister naar je lichaam

Het is van groot belang dat je luistert naar je eigen lichaam. Begin niet gelijk met een heel heftig dieet. Dit is harstikke ongezond en gevaarlijk voor je ingewanden. Om normaal te kunnen functioneren heeft het lichaam gedurende de dag voedingsstoffen nodig. Met name wanneer je fysiek werk doet is het maar al te belangrijk je lichaam te voeden. Daarnaast zorgt een hongerig gevoel voor een uitermate slecht humeur. Om de dingen te kunnen blijven doen je normaal op een dag doet is het daarom belangrijk om goed te blijven eten.

Wat is dan wel gezond?

Welk dieet gezond is hangt af van wat voor persoon je bent. Elke lichaam heeft zijn eigen behoeftes. Om af te vallen is het efficiënt om voor jezelf na te gaan welke ongezonde dingen je onbewust eet en drinkt. Een grote dikmaker is het nemen van frisdrank. Vaak nemen mensen zonder dat ze er stil bij staan, meerdere glazen op een dag. En dit is harstikke ongezond! Net als de ongezonde lekkernijen en broodjes in de kantine. Wanneer je hiermee stopt en ze vervangt voor gezonde tussendoortjes zal je aanzienlijk snel merken dat je gewicht verliest. Ontdek wat jij kan doen aan een gezonder eetpatroon en kies voor een bewuste en gezondere levensstijl. Je zult merken dat je beter in je vel zit en je figuur erop vooruit gaat!

Het stimuleren van een gezond gewichtsverlies

Het begon allemaal in Zuid-Amerika, de nu zeer populaire waisttrainers. Deze afslankbanden kunnen helpen bij sneller en effectiever afvallen en een mooiere taille creëren. In Zuid-Amerika begonnen ze daar mee omdat in die landen mensen er altijd goed uit willen zien. De korsetten van toen bestaan al heel lang maar door de huidige technologie en materialen kan er nog effectiever worden afgevallen. Nu bestaan ze al een tijdje en is de populariteit erg gestegen en in veel landen in de wereld overgenomen. Dit komt met name door beroemdheden. Zij willen er graag slank uit zien omdat ze model zijn of dit fijn vinden. Deze beroemdheden laten via social media of televisie weten dat ze een waist trainer gebruiken om af te vallen en dat dit een goed resultaat geeft. Er zijn een aantal redenen voor het gebruik van een korset die ik zal benoemen in dit artikel.

 

Als je je taille omvang wilt verminderen kun je een Waist shaper dragen. Omdat die strak om het lichaam vormt wordt de taille slanker en kun je kleding aan die je misschien niet aan kon zonder waist trainer. Het brengt het lichaam in een mooi taille zodat de lichaamsbouw er mooier uit ziet. Daarnaast kan het helpen bij het effectief afvallen bij de gebieden waar je de waist trainer draagt. Het voordeel van deze waist shapers of waist trainers is dat ze niet zichtbaar zijn. Je draagt er kleding overheen maar je ziet het verder ook niet zodat je het altijd kun dragen als je wilt. Tijdens werk, sporten of een feestje is het prima om een waist trainer te dragen omdat die toch niet zichtbaar is. Verder zit de waist trainer erg comfortabel zodat je geen pijn krijgt. Het ligt wel aan welke maat je kiest maar je kunt ze altijd verstellen. Waist Trainer bestellen? Bekijk op internet voor goede aanbieders van waist trainers.